Forbrugerombudsmanden taget stilling til, at en konkurrence på nettet udgjorde vildledende markedsføring, da vilkårene for deltagelsen i konkurrencen var "gemt" i konkurrencebetingelserne.

”Vind en badeferie for hele familien – samlet værdi af hele 5000 kr.” lød konkurrencen, som Serviceklub.dk havde på nettet. Det blev dog ikke tydeligt oplyst, at deltagelse i konkurrencen samtidig betød, at man indgik en aftale om løbende medlemskab af Serviceklub.dk.

En forbruger, der havde deltaget i konkurrencen, blev noget overrasket, da hun på sin betalingsservice opkrævning så, at Serviceklub ville trække 267 kr. på hendes bankkonto. Forbrugeren fandt ud af, at trækningen af beløbet skyldtes, at hun havde deltaget i en konkurrence på nettet, som Serviceklub havde afholdt.

Ved deltagelse i konkurrencen var forbrugeren blevet bedt om kontooplysninger - angiveligt for at Serviceklub kunne indsætte en evt. præmie på kontoen. Først nederst på konkurrencens tredje side under overskriften ”14 dages gratis medlemskab på Serviceklub.dk” fremgik det, at deltagelsen i konkurrencen også medførte medlemskab af Serviceklub.dk, som efter 14 dages prøveperiode ville koste 7,90 kr. om dagen. 

Forbrugerombudsmanden anmeldte Serviceklub.dk til politiet, da det var hans opfattelse, at konkurrencen var vildledende, og det har nu kostet Serviceklub en bøde på 60.000 kr.